Wednesday, September 13, 2017

ကိုး

ကိုး
**
ကိုးအေၾကာင္းလဲေရးပါ ဦးဟု အထက္ကညႊန္ၾကားလာပါသည္။ အထက္ကဆို၍ ေတာင္ေတြးေျမာက္ေတြး မေတြးေတာ ေစလိုပါ။ အထက္ဟူသည္ကား  အြန္လိုင္းေပၚက ျဖစ္ပါသည္။ ေဖ့ဘုတ္ တြစ္တာ စသည့္ ဆိုရွယ္္ နက္ဝက္ မ်ားေပၚက တစံုတေယာက္ေယာက္က ေတာင္းဆိုျခင္းကို အေၾကာင္းျပဳ ၍ ဆိုပါသည္။


 ၉ အေၾကာင္းကို ေရးရန္ ေတာင္းဆိုပါသည္ ဟု ဆိုသူက စာတေၾကာင္းမွ် သာ ေရးရသည္။
ေရးရသူအတြက္က သည္ေလာက္မလြယ္ကူပါ။ ကိုးသည္  တေၾကာင္း တပါဒ ႏွင့္ လံုေလာက္ျခင္းမရွိ ပါေခ်။


ကိုးသည္ ကိုးျဖစ္ပါသည္။ အေရအတြက္ကိုဆိုရေသာ္ ရွစ္ခုေျမာက္ကိုတ ႀကိမ္ျပန္ထည့္၍ ေပါင္းထားျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ တခ်ိိ႕ နဝင္းဟု ေခၚၾကသည္။ ကိုးသည္ နဝင္းမဟုတ္ပါ။ ကိုးနဝင္းဟု သံုးနွံဳး ေခၚေဝၚ ေျပာဆိုၾကပါသည္။ ကိုနဝင္း အေၾကာင္းက သီးသန္႕တင္ျပပါမည္။


ကိုးသည္ ကိုးျဖစ္ပါသည္။ 'နဝ'သည္ ပါ႒ိ လို  ကိုးျဖစ္ပါသည္။
ေနာ ဧက ေနာ ဟုလည္းၾကားဖူးပါသည္။
ကိုးတလီ ကိုး ဟူ၏။

နဝင္းသည္ အရွိန္အေစာ္အာႏုေဘာ္ျဖစ္ပါသည္။ တနည္းဆိုရေသာ္ တန္းခိုး ျဖစ္သည္။ တန္ဖိုးျဖစ္ပါသည္။ ဂုဏ္ ျဖစ္သည္။ ႀကီးျမတ္ျခင္း အာနုေဘာ္ တန္ဖိုး အႏွစ္သာရ ျဖစ္ပါသည္။

ေၾကာက္စရာမ်ိဳး ၉၉ ဟူ၍ ၾကားဖူးသည္။ေၾကာက္စရာ ၉၉ ပါး ရရွိပံုကို အားလပ္ပါက ေရးပါဦးမည္။ တန္ခိုးရွိေသာ ေၾကာက္စရာ ၉၉ ပါးရွိပါသည္။
ဝဋ္ ကံ ႀကမၼာ သံုးပါး  သည္ လဲ အလြန္အစြမ္းထက္၍  ေၾကာက္စရာ ေကာင္းပါသည္။ အစြမ္းထက္သည္။ တန္ခိုးရွိသည္။ အရွိန္အေစာ္ရွိသည္။

 အစြမ္းထက္လွပါေသာအရာ ၉၉ ပါးမွ
ေၾကာက္စရာ အလြန္ေကာင္းပါေသာ
ဝဋ္ , ကံ ႏွင့္ ၾကမၼာ သံုးပါးကို ကို ႏုတ္ပါေသာ္ ၉၆ ပါး ရပါသည္။ ၉၆ ပါးသည္လည္း အလြန္ေၾကာက္စရာေကာင္းပါသည္။ ၉၆ ပါးကို ေရာဂါဟု လူ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား သိၾကပါသည္။ ျမန္႕မာ့ တိုင္းရင္းေဆးက်မ္းတြင္ ၉၆ ပါးကို အတိအက် ေဖာ္ျပထားပါသည္။ စာေလးမည္စိုးပါ၍ ေဖာ္ျပျခင္းငွာ မစြမ္းသာပါ။ အလြတ္လဲမရပါ။ ၉၆ ပါးအေၾကာင္းကို အလ်ွင္းသင့္ပါက တင္ျပပါမည္။

၉၆ ပါး ျဖစ္ေပၚလာပံုအစား ၉ အေၾကာင္သာ သိသေလာက္ ဆိုပါမည္။

ကိုးသည္  ႀကိယာ အျဖစ္ အသံုးျပဳပါက  ကိုးကြယ္သည္။ ေမ်ွာ္ကိုးသည္။ အားကိုးသည္။  ကိုးသည္( ပသ ပုေဇာ္) ။ ကိုးစားသည္  ဟူ၍ သံုးၾကသည္။

ႀကိယာ ဝိေသသန အျဖစ္ အားကိုးတႀကီး
အရဲကိုးစား စသည္ျဖင့္သံုးၾကသည္။
သခ်ာၤနာမဝိေသသန အျဖစ္ တက်ိတ္ကိုးေယာက္ ဂုဏ္ေတာ္ ကိုးပါး ဟူ၍ သံုးစြဲ ႀကပါသည္။

ကိုးနဝင္း ဟူ၍လည္း သံုးစြဲၾကသည္ကိုလူတိုင္းသိၾကပါသည္။ ကိုးသည္ ကိုးျဖစ္ပါ၍  နဝင္းကို တန္ခိုး အရွိန္ အေစာ္ အာႏုေဘာ္ဟူ၍ ရွင္းျပခဲ႔ပါသည္။
ကိုးနဝင္း ဟူသည္ကား ကိုး၏ တန္းခိုး ဟု ဆိုသတည္း။ သို႕တည္း မဟုတ္ ကိုး၏ အရွိန္ အဝါ ျဖစ္ပါသည္။ တန္ခိုးရွိေသာကိုး ဟု ဆိုလ်ွင္ လည္း ရပါသည္။
ကိုးသည္ ကိုး တန္ခိုး ကိုး အရွိန္ အဝါ ရွိပါသည္။ ၁သည္လည္း
၁ တန္ခိုး ၁အရွိန္ အဝါ ရွိပါသည္။
ထို႕နည္းအတူ ၅ သည္လည္း
၅အရွိန္အဝါ ၅ အာႏုေဘာ္ ၅ တန္ခိုး ၅ အစြမ္း ၅ အင္အား ၅  အေရာင္ ၅ဂုဏ္သတၱိ ရွိသည္သာတည္း။

ထိုေၾကာင့္ ၁သည္နဝင္း ႏွင့္တြဲ၍ တစ္နဝင္း  ေခၚနိုင္သကဲ့သို႕ ၂ သည္လည္း နဝင္းႏွင့္ တြဲ၍  ႏွစ္ နဝင္း ေခၚဆိုနိုင္ပါသည္။
အခ်ိန္ရပါလ်ွင္ ၁နဝင္း ၂
နဝင္း ၃  နဝင္း ၄ ၅ နဝင္း ၆၇၈ စသည့္  နဝင္းအေၾကာင္း ႏွင့္ ကိုးနဝင္းအေၾကာင္းမ်ားကို ေရးပါမည္။၁လဲ ၁ဂုဏ္ ၂ လဲ ႏွစ္ဂုဏ္။ ၃ သည္လဲ သံုး ဂုဏ္ သံုး အစြမ္းႏွင့္သာလ်ွင္တည္း။

ဤေနရာတြင္
ငယ္စဥ္က သင္ခဲ့ရပါသည့္ ကဗ်ာ တပုဒ္ကို သတိရမိပါသည္။
ဖိုးလမင္းလည္းသူ႕အလင္းႏွင့္ အဆင္းႏွင့္
မီးတိုင္ငယ္လည္း သူ႕အစြယ္ႏွင့္ အရြယ္ႏွင့္
စပယ္ဖူးလဲ သူ႕ဂုဏ္ထူးႏွင့္ ငံုဖူးႏွင့္ ပိေတာက္ဝါလဲ သူ႕အခါႏွင့္ နံသာႏွင့္
စမ္းေခ်ာင္းေခြလဲ သူ ႕ေခ်ာင္းေရနွင့္ ေလာင္းေလွနွင့္ ျဖစ္ပါသည္။
မည္သည္အရာမဆို သူဂုဏ္ သူ႕သိမ္ သူ႕အရွိန္ႏွင့္သာ ရွိၾကသည္သာတည္။
ကဗ်ာကို ဆက္ေရးရန္ အခြင့္မသာပါ။

ကိုးအေၾကာင္းေရးပါေသာ္ နဝင္းပညာက အလိုလို ပါလာတတ္သည္။
 နဝင္းပညာႏွင့္  နဝင္းပညာက်င့္စဥ္မ်ားကလည္း ေရး၍ ကုန္နိုင္ဖြယ္ရာမျမင္ပါ။ ခက္ခဲနက္နဲသည္  ဂမီ ၻရ အတတ္ ျဖစ္သည့္ အျပင္ နဝင္းက်င့္စဥ္ျဖင့္ နိဗၺာန္သို႕ တိုက္ရိုက္ ဝင္ေရာက္္နိုင္ပါေသာ ပညာသာျဖစ္ပါသည္။
နဝင္းက်င႔္စဥ္သည္  ဂဏနယ ကို အေျခခံေသာ သမက်င့္စဥ္ျဖစ္ပါသည္။ သမထကို အေျခခံ၍ သီလ ႏွင့္ သမာ ဓိ ပညာ သိကၶာ( မဂၢင္ရွစ္ပါး အက်င့္တရား) မ်ားကို တည္ေဆာက္ရသည့္ပညာျဖစ္သည္။ စားေလးမည္စိုး၍ ေဖာ္ျပျခင္းမျပဳေတာ့ပါ။

ယခုေရးေနသည္က ၉ အေၾကာင္းျဖစ္ပါသည္။
ဘုရား ဂုဏ္ေတာ္ ကိုးပါးရွိပါသည္။ ဂုဏ္ေတာ္ ကိုးပါးေဆာင္နိုင္၍ ဘုရားျဖစ္သည္ေလာ။ ဘုရားျဖစ္၍ သာ ဂုဏ္ေတာ္ကိုး ပါး ေဆာင္နိုင္သည္ေလာ။ မည့္သို႕ဆိုေစ ကိုး ၏ တန္ခိုး အက်ိဳး တရားသည္ ဘုရားရွင္ႏွင့္တိုက္ရိုက္ပတ္သက္ေနသည္မွာ
ျငင္းဆန္ရန္ မျဖစ္နိုင္ပါ။ ေအာင္တရာ့ရွစ္ကြက္ (၁၀၈) ဗုဒၶစက္ ဟူ ၍လည္းၾကားဖူးၾကပါလိမ့္မည္။ သံဃဂုဏ္ေတာ္ ကိုးပါး ကို လူတိုင္းသိပါသည္။
အဌာ ရႆ      ၁၈ ရပ္သည္ ေပါင္းျခင္းကိုး ့ျဖစ္သည္။ နကၡတ္
၂၇ ပါး။   ေသာမျဂိဳလ္သက္ေပါင္း ၃၆ နွစ္ ႏွင့္ ပါပ ၿဂိဳလ္သက္ေပါင္း ၇၂ နွစ္  ႏွစ္ခု
ၿဂိဳလ္သက္ေပါင္း ၁၀၈ နဝင္းေပါင္း၁၀၈ ေဆးေပါင္း ၁၀၈ အာေဝနိက ဂုဏ္ေတာ္ ၁၈ပါး
စသည့္ ေပါင္းျခင္း ၉ မ်ား အေၾကာင္းကလဲ ေရး ၍ ကုန္နိုင္ဖြယ္ရာ မျမင္ပါ။
ေမာင္းကိုးေမာင္ သတ္ကိုးသတ္အေၾကာင္းေရးရင္ ျမန္မာ့တိုက္ခိုက္ေရးပညာကခ်န္လွပ္မရနိုင္။ရွာေဖြ၍သာ ေလ့လာေတာ္မူၾကပါ။

နဝရတ္ ကိုးပါးကို အေဆာင္အျဖစ္ သံုးစြဲၾကသည္လည္း ျမင္ေတြ႕ ၾကမည္ ထင္ပါသည္။
မည္သို႕ဆိုေစ ၉ သည္ ျမန္မာ ႏွင့္ ေသာ္လည္းေကာင္း ကမ ၻာ ေပၚရွိ မည္သည့္ လူမ်ိဳး ႏွင္႔ေသာ္လည္းေကာင္း  ကင္းကြာ၍မရစေကာင္းပါ။ က်န္ရွိပါသည့္ ကိန္းဂဏန္းမ်ားကိုလည္း ပယ္ထား၍ မျဖစ္နိုင္။  ကိုး ကို မုန္း၍ ထိုင္ဆဲပါေသာ္ ရန္မလုပ္။ သူ႕တန္ခိုးႏွင့္ သူ တန္ဖိုးႏွင့္သူ ျဖစ္ပါသည္။

မဟာဘူတ ဓါတ္ေလးပါးရွိပါသည္။ ပထဝီ ေတေဇာ အာေပါ ဝါေယာ ဟူ၍ ျဖစ္သည္။
ထိုေလးပါးသည္ မူလ ဓါတ္ျဖစ္သည္။(မူလ)သည္ ၄၅ ျဖစ္၍ ေပါင္းျခင္းကိုးျဖစ္သည္။
ေလ ေျမ ၄၅ ေရမီး ၄၅  မီးေလ ၅၄ ေျမေရ ၅၄ ေပါင္း ျခင္းသည္ ကိုး ဂဏန္း မ်ားသာရပါသည္။ (ဤေနရာတြင္ ရ ေကာက္ကို ရာဟု ဟူ၍ ေကာက္ယူျခင္းမျပဳပါ။ ဗုဒၶဟူး ၄ ဟုသာ ေကာက္ယုပါသည္။)
ဓါတ္ေလးပါး ျပန္ေပါင္းေသာ္ လည္း ကိုးသာလ်ွင္ ရပါသည္။ ေလာကသည္ မဟာဘူတ ဓါတ္ေလးပါး သာ စိုးမိုးအုပ္ခ်ဳပ္ပါသည္။ ေျမ ေရ ေလ မီး မူလဓါတ္ေလးပါးႏွင့္လြတ္ကင္း၍ ေလာက သံုးပါး မျဖစ္နိုင္ပါ။ သတၱ  ေလာက ၾသကာသ ေလာက သခၤါ ရေလာကသည္ ဓါတ္ေလးပါးသာလ်ွင္တည္း။

အထူးသျဖင့္ စာရင္းအင္းပညာတြင္ ၁၂၃၄၅၆၇၈၉၀ ကို ေရွာင္ရွား၍ မျဖစ္နိုင္ပါ။
ကိန္းဂဏန္းအားလံုးကိုေပါင္းၾကည့္ပါေသာ္ ေ
၄၅ ရ၍ ေပါင္းျခင္းကလည္း ၉ ပင္ျဖစ္ေနသည္မွာလည္း စိတ္ဝင္စားစရာေကာင္းလွပါသည္။ကိန္းဂဏန္း ဆယ္လံုးေပါင္း ေသာ္ ၉ ရ ၍ သုညကို ခ်န္လွပ္ကာ  ကိုးလံုးေပါင္းပါေသာ္လည္း ကိုးပင္ ျဖစ္ေနပါသည္။ ဂဏန္း ကိုးလံုးတြင္ ကိုးသည္ အႀကီးအမွူး ျဖစ္ေနပါသည္။
၉ ကို မည္သည့္ကိန္းႏွင့္ေျမွာက္ေျမွာက္ ရလာဒ္ ၏ ေပါင္းျခင္းသည္ ကိုးပင္ျဖစ္ေနတတ္ပါသည္။ ကိုးအေၾကာင္းကား ေရး ၍ ကုန္နိုင္စြမ္း မည္ မထင္ပါ။ ဤ မ်ွဆိုလ်ွင္ ကိုးအေၾကာင္းကို အရစြဲ ၍ အနည္းငယ္ လမ္းစေဖာ္ထုတ္လိုက္သည္။
ေတာင္းဆိုထားသူ ၏ ဆႏၵျပည့္ပါ၍ ဆက္လက္ ေလ့လာနိုင္ေစေသာ္။

ေမတၱာျဖင့္

ကိုနိုင္း
13;9/2017
3:06 PM








No comments:

Post a Comment