Friday, October 20, 2017

လြန္

အသိလို   အသိလြန္
*************
လူသည္ သိသည္။ သက္ရွိမ်ားၾကားတြင္ အသိဥာဏ္ ျမင့္သည္က လူျဖစ္သည္။

လူသည္ သိလိုသည္။ သိလိုသျဖင့္ က်ိဳးစားသည္။ ရွာေဖြသည္ ။ ေလ့လာသည္ ထိုေၾကာင့္ပင္ အျခားေသာ သတၱဝါ မ်ားစြာထက္ ပို၍ သိသည္။

သိျခင္းသည္ေကာင္း၏။ အမွားအမွန္ ပိုင္းျခားသိလွ်င္ ပိုေကာင္း၏။  သဘာဝကိုသိျခင္း ဓမၼ ကိုသိျခင္းသည္ အေကာင္းဆံုးျဖစ္၏။

သိလွ်င္ သက္သာ၏။ မသိလွ်င္ မသက္သာ။ ဘာမွန္း မသိ၍ ညာမွန္းမသိသူလည္း ေလာက တြင္ မ်ားလွေပသည္။ *ဘာမွန္းမသိ ညာမွန္းမသိ* ဟူ၍ ေျပာဆိုသံုးစြဲၾကပါသည္။

အဝိဇၨာ တည္းဟူေသာ မသိမူ အေၾကာင္းေၾကာင့္ သခၤါရ ေတြျဖစ္ေတာ့၏။
ေတြ႕ထိမွ လည္း သိနိုင္သည္။ ထိေသာ္လည္း ေမာဟ ေၾကာင့္  မသိသူလည္းရွိသည္။ မသိပါက ခံရမည္မွာ ေသခ်ာလွသည္။

မိတ္ေဆြကို ရန္သူဟု ထင္မွတ္ျခင္း ရန္သူကို မိတ္ေဆြဟု သိျခင္းလည္း အသိမွားျဖစ္သည္။

အမွန္မသိပါ ေသာ္ ခံရမည္မွာ ေသခ်ာလွသည္။

 ေတြ႕ ထိသမွ် ဟူသမွ်ကို ဖႆ       ဟုေခၚ သည္။ ဖႆ       ပစၥယာ ေဝဒနာ ပင္ မဟုတ္ပါလား။ ေဝဒနုာသည္ ခံစားမူ စံစားမူ ကိုျဖစ္ေစသည္။ ပါဠိလို ဆိုရ ေသာ္ သု ခ ႏွင့္ဒုကၡ ျဖစ္၏။

ဆိုလင့္ကစား  ထိေသာ္ျငား သိေသာ္ျငား သိခြင့္ ရပါျငား
အသိ တခုလိုေသာ္ သို႕တည္းမဟုတ္ အသိ တခုလြန္ေသာ္ အလြဲသိျဖစ္ပါ၍  စာကအမွန္ လက္ညိဳးထိုး မွာ လြဲ ေတာ့သည္။

*ရဟန္းပုဂၢိဳလ္လူထိုထို စာကို က်င့္သံုး၏။ စာက မွန္၏ ဉာဏ္မ မိ ထိေအာင္သူ မသိ* ဟူ ၍ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားက ေရးသားခဲ႔ပါသည္။

ထိုေၾကာင့္ သိေသာ္လည္း မမွန္ ။ မွန္ေသာ္လည္း မဟုတ္။ ဟုတ္ကားဟုတ္သည္ ဟုတ္ေသာ္လည္း မတည့္ေတာ့ ေခ်။

ကိုေအာင္ဟိန္း
7/26/2017
11:43 am

No comments:

Post a Comment